Istnieją różne sposoby doręczenia swojej deklaracji podatkowej PIT do Urzędu Skarbowego. Na wstępie dodajmy, że roczny PIT składamy w odpowiednim, a nie dowolnym oddziale fiskusa; znaczenie ma tu miejsce naszego faktycznego zamieszkania (a nie zameldowania). Wracając do sposobów na dostarczenie odpowiedniemu fiskusowi naszego zeznania podatkowego rocznego, podatnik może posłużyć się klasycznym, papierowym formularzem PIT, który złoży osobiście w urzędzie albo który wyśle do urzędu listem poleconym z tradycyjnej poczty. Drugi sposób, z pewnością o wiele bardziej poręczny, to internetowy Pit, dzięki któremu dopełnimy swego obowiązku wobec fiskusa, bez konieczności wychodzenia z domu. Potwierdzeniem złożenia takiej właśnie e-deklaracji podatkowej jest dokument elektroniczny o skrótowej nazwie: UPO. Czyli po przesłaniu drogą elektroniczną rocznego PIT do urzędu, należy spodziewać się wpłynięcia na nasz adres mailowy swoistego “raportu doręczenia”. I choć wydaje się, że jest to tylko krótki, lakoniczny raport, w rzeczywistości jest to poważny, normalny dokument - tyle że niepapierowy. I trzeba go starannie archiwizować, czyli przechowywać, tak jak każdy normalny dokument. Ale jak długo taka archiwizacja jest właściwie podatnikowi niezbędna?...
Czytaj więcej